úterý 3. května 2016

Vai a okolí

            Minulou středu jsme podnikli se třemi kolegy road trip na východ. Až úplně na východní část Kréty na pláž Vai. Nejdříve jsme udělali zastávku v klášteře St. Toplou z 15. století. Několikrát byl dobýván Malťany a Turky. Na Wikipedii jsem se dokonce dočetla, že se tu za 2. světové války schovávali lidé, kteří bojovali proti nacistům, že tu i poslouchali zakázaný rozhlas. Když klášter Němci dobyli, 2 mnichy nechali popravit. Připomíná mi to docela případ Gabčíka a Kubiše v kostele svatých Cyrila a Metoděje. Uvnitř je malé muzeum se starodávnými knihami, listinami, litografiemi a také tu je kostel se spoustou ikon.



Pak jsme se přesunuli na Vai, boží pláž s obrovskými přírodními palmami. Tady je uměle nepěstují, tady rostou úplně nadivoko. Byla jsem z nich unešená. Sami vidíte, že pláž byla poloprázdná. V sezoně tu musí být poněkud hustšeji. I na parkovišti jsme nic neplatili, ale v létě tu asi vybírají parkovné.





S F. jsme si říkaly, že toto bude naše nejoblíbenější pláž. Zatím opravdu nejhezčí, kterou jsem tu navštívila.


Poslední zastávku jsme udělali v archeologické vesničce jménem Itanos. Dnes už tu jsou opravdu jen malé zbytky vesnice, dříve za minojské doby bylo toto jedno z nejvýznamějších měst na Krétě. Zjistili jsme, že tu je keška, ale souřadnice se tu nechtěly načíst, takže objev keše musí počkat na příště. Hezký urbex. :-)


Na Vai se jistojistě někdy vrátím, až budu mít čas. :-) Není to odtud zas až tak daleko. Jen ty zatáčky mě dostávají do kolen.

Žádné komentáře:

Okomentovat